Fără îndoială, Volkswagen rămâne un jucător de vârf în domeniul auto și, de data aceasta, își aduce magia în sectorul vehiculelor electrice sportive. Întâlnirea trecutului și viitorului pare a fi tema principală pentru nemți, iar Volkswagen ID. GTI este dovada clară a acestei fuziuni.
Pregătirea pentru Era Electrică
După dezvăluirea impresionantă a conceptului ID. GTI la IAA Mobility din München în 2023, Volkswagen a anunțat rapid intenția de a lansa o versiune de producție. Cu debutul programat pentru 2026 și lansarea în 2027, anticiparea este în mod cert în aer. Deși avem de așteptat câțiva ani pentru a vedea mașina pe străzi, anunțul a generat mult interes și speculații.
Detalii Teaser
Se pare că ID. GTI va prelua elemente de la variantele sale tradiționale GTI și GTI Clubsport, inclusiv un diferențial frontal electronic blocabil. Dimensiunile sale sunt prevăzute a fi similare cu cele ale conceptului, ceea ce îl plasează undeva între Polo și Golf în ceea ce privește mărimea.
Conceptul ID. GTI nu a fost doar un omagiu adus tradiției, fiind introdus exact 48 de ani după Golf GTI original, dar și un pas înainte către viitorul electric al mărcii.
Înțelesul Noului "I"
„I” în GTI nu mai înseamnă doar „injection”, ci și „intelligence”. Aceasta sugerează că noul vehicul electric va fi echipat cu tehnologii avansate, probabil legate de asistența pentru șofer și conectivitate.
Există o anumită confuzie în ceea ce privește logo-ul GTI, cu zvonuri despre un fulger înlocuind litera „I”. Este încă neclar dacă acest lucru se va materializa sau nu.
Concurența Încinge Pista
Cu mașini ca Abarth 500e, MG4 XPower, Renault 5 în versiunea Alpine și MINI cu un John Cooper Works electric, segmentul hot hatch electric devine din ce în ce mai competitiv.
În concluzie, lansarea Volkswagen ID. GTI pare să fie o combinație de tradiție și inovație, aducând cu sine promisiunea performanței și a tehnologiei avansate într-un pachet electric. Cu toate acestea, cu concurența care își intensifică jocul, rămâne de văzut cum se va descurca noul venit în arenă.
Sursa: Volkswagen, Motor1