fbpx

Man anunță că va construi 200 de camioane cu motoare cu hidrogen până în 2025

Cuprins Articol
    Add a header to begin generating the table of contents

    Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus va fi primul producător european de camioane va lansa o serie limitată de camioane alimentate cu hidrogen. Seria planificată inițial este de aproximativ 200 de unități.  Camioanele vor fi livrate clienților din Germania, Olanda, Norvegia, Islanda
    și unor țări non-europene încă din 2025.

    MAN Truck & Bus este unul dintre cei mai importanți producători de vehicule comerciale și furnizori de soluții de transport din Europa, cu un venit anual de aproximativ 14,8 miliarde de euro (2023). Portofoliul de produse al companiei include camionete, camioane, autobuze/autocare și motoare diesel și pe gaz împreună cu servicii legate de transportul de pasageri și mărfuri. MAN Truck& Bus este o companie a TRATON GROUP și are cca. 33.000 de oameni în întreaga lume.

     

      Noul camion cu hidrogen se va numi MAN hTGX și  oferă o variantă alternativă de propulsie cu emisii zero  pentru transportul de mărfuri grele – cum ar fi lucrari de constructii, cisterne sau transport de cherestea. Man hTGX poate fi, de asemenea o alternativă ecologică la camioanele electrice cu baterie pentru utilizare în zone fără infrastructură de încărcare suficientă sau pentru piețe unde hidrogenul este deja disponibil.

    EOT_MAN_hTGX_Engine Motorul cu ardere cu hidrogen „H45” se bazează pe motorul diesel D38 testat și este produs la uzina de motoare și baterii din Nürnberg.

    Acționarea cu hidrogen este potrivită în special pentru sarcini speciale de transport care necesită o configurație specială a axei sau unde nu există spațiu pentru baterie
    pe cadru din cauza configurării speciale a  caroseriei camionului. MAN hTGX oferă psibilitate a de a transporta  sarcini utile maridistanțe maxime de până la 600 de kilometri în configurația sa inițială cu variante de axe 6×2 și 6×4. Motorul cu ardere cu hidrogen H45 folosit are o putere de 383 kW sau 520 CP și un cuplu de 2500 Nm la 900-1300 rpm.
    Injecția directă de hidrogen în motor asigură o rapiditate deosebită livrarea energiei. Cu hidrogen comprimat la 700 bar (CG H2) și un rezervor capacitate de 56 kg, vehiculul poate fi alimentat în mai puțin de 15 minute. Cu cu mai puțin de 1 g CO2/tkm, MAN hTGX va îndeplini criteriile ca „vehicul cu emisii zero” conform noii legislații UE privind CO2.

    MAN are o istorie îndelungată în ceea ce privește acționările pe hidrogen, compania are studii privind vehiculele pe hidrogende zeci de ani. MAN Truck & Bus a prezentat primul
    autobuz alimentat cu hidrogen la Târgul de la Hanovra în 1996: autobuzul urban SL 202 a fost alimentat de un motor pe gaz natural care fusese modificat pentru hidrogen.
     În urma Târgului de la Hanovra, vehiculul a faza de testare la Erlangen, timp în care a parcurs 13.000 de kilometri și a transportat 60.000 de pasageri. Autobuzul a ajuns în sfârșit la München în 1997 și a fost implementat cu succes în serviciul regulat acolo. Aceasta livrare a fost urmată în 1998 de livrarea a trei autobuze articulate pentru aeroportul din München, care au fost utilizate până în 2008, și alte 14 autobuze alimentate cu hidrogen între 2006 și 2009.
    Pe lângă experiența sa anterioară și mai recentă în domeniul vehiculelor comerciale, MAN dezvoltă și testează acum și motorul cu hidrogen pentru divizia MAN Engines într-o gamă largă de aplicații pe șosea, în afara acestora cât şi pe apă. De exemplu, este foarte potrivit pentru vehicule speciale – cum ar fi
    utilaje  de zăpadă – pentru trenuri pe rute neelectrificabile, pentru excavatoare și macarale. Utilizarea în centrale termice și electrice combinate are, de asemenea, sens,
    mai ales dacă căldura generată poate fi utilizată în plus față de electricitate.

    Alătură-te conversației, spune-ți părerea

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Scroll to Top