Munchen – Atenție, industria auto europeană: competiția globală se apropie rapid. Expoziția auto IAA, care debutează luni la München, nu va mai fi dominată de strălucirea brandurilor europene tradiționale precum Mercedes și Porsche. În schimb, toate ochii vor fi îndreptați către Tesla și mărcile electrice emergente din China.
Producătorii auto europeni se confruntă cu o competiție intensă la expoziția IAA din München. În loc de lansări ale mărcilor tradiționale europene, Tesla și brandurile electrice din China domină evenimentul. Aproximativ 41% dintre expozanți sunt companii asiatice, iar numărul firmelor chineze participante s-a dublat față de 2021. Acestea, susținute de sprijinul guvernamental masiv, au o strategie agresivă pe piața europeană.
Elon Musk și Tesla au atras atenția cu un Model 3 îmbunătățit, în timp ce BYD, principalul producător auto electric chinezesc, prezintă șase modele noi. Deși branduri europene precum BMW, Volkswagen și Mercedes au anunțat lansări de mașini electrice, multe dintre acestea nu vor fi comercializate până târziu în acest deceniu.
Analizele indică o evoluție moderată a producătorilor tradiționali din Europa în direcția vehiculelor electrice, în timp ce Tesla și BYD avansează rapid. Concurența chineză, oferind vehicule de calitate la prețuri competitive, se datorează avantajelor în procurarea de baterii și componente. Producătorii europeni sunt provocați să se adapteze rapid la această nouă realitate de piață.
Desigur, producătorii auto locali nu stau deoparte. BMW va prezenta un concept car inovator, iar Volkswagen și Mercedes vor prezenta noi modele electrice. Cu toate acestea, multe dintre aceste vehicule nu vor fi disponibile pe piață până la sfârșitul acestui deceniu, oferind astfel oportunități pentru concurenții globali să preia controlul.
În ciuda avansului impresionant al Tesla în vânzările de vehicule electrice în Europa, nici o companie nu a reușit încă să creeze un vehicul electric sub pragul de 30.000$. Cu toate acestea, China pare să fie pe cale să schimbe acest aspect. Studiile comparative ale costurilor efectuate de UBS sugerează că ar fi „aproape imposibil” pentru producătorii auto tradiționali să concureze cu modelele chineze chiar dacă acestea sunt fabricate în UE. Aceasta se datorează avantajelor structurale pe care le au companii precum BYD în achiziționarea de baterii și componente. Acest aspect ar putea reprezenta un punct de cotitură major în competiția pentru piața auto electrică europeană.
sursa: Politico