Vehiculele electrice au fost principalul obiectiv al producătorilor de mașini cu emisii zero, în timp ce vehiculele pe bază de hidrogen au fost retrogradate pe plan secund.
Scopul companiilor de vehicule electrice este de a le face jucătorul dominant până în 2030, dar se pare că motoarele cu hidrogen vor și ele o reducere a cotei de piață. Mașinile cu hidrogen sunt similare cu vehiculele electrice, dar au un dispozitiv electrochimic cunoscut sub numele de celulă de combustibil cu hidrogen care emite doar vapori de apă, ceea ce reprezintă un avantaj imens în competiția pentru cel mai durabil vehicul.
Până în prezent, aproximativ 2,5 milioane de vehicule electrice au fost vândute în Statele Unite. Între timp, la jumătatea anului 2022, aproximativ 15.000 de mașini cu hidrogen se aflau pe drumurile din SUA și toate sunt situate în California.
BMW își propune să livreze mașini cu hidrogen până în 2025
Viitorul mobilității va acorda prioritate performanței, timpilor rapidi de realimentare și soluțiilor ecologice. În conformitate cu aceste tendințe, motoarele cu hidrogen ar putea fi următorul lucru important care va intra pe piața auto. Există doar câțiva producători selectivi care lucrează deja la această nouă tehnologie pentru a fi înaintea vehiculelor cu hidrogen, iar BMW este unul dintre aceștia. După cum CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a anunțat, pe termen lung, motoarele cu hidrogen vor juca un rol important în multe regiuni ale lumii.
Un vehicul cu celule de combustibil cu hidrogen (HFCV ) folosește un motor care este similar cu cel găsit într-un vehicul electric cu baterie. Cu toate acestea, în loc să fie alimentat de o baterie grea, funcționează pe o stivă de celule de combustibil în care hidrogenul (H2) se amestecă cu oxigenul (O2) din aerul înconjurător pentru a produce vapori de apă și, prin urmare, electricitate. Cu alte cuvinte, vehiculele cu celule de combustibil sunt din punct de vedere tehnic o serie de hibrizi, cunoscuți în mod obișnuit ca vehicule electrice hibride cu celule de combustibil (FCHEV).
Deși hidrogenul este cel mai comun element din univers, nu se găsește niciodată în stare pură, deoarece este în general combinat cu alte elemente. În consecință, crearea hidrogenului pur pentru vehicule necesită o cantitate mare de energie pentru a sparge compusul, care este derivat din combustibili fosili precum gazul natural.
HFCV-urile sunt similare cu vehiculele electrice, dar cu diferențe specifice care fac din vehiculele cu hidrogen o ofertă ecologică unică. Motoarele cu hidrogen pot fi alimentate la fel de repede ca și omologii lor și nu își pierd autonomia de rulare odată cu variațiile de temperatură.
BMW iX5 Hidrogen
BMW iX5 Hydrogen este unul dintre cele trei vehicule bazate pe hidrogen care vor veni la reprezentanțele BMW în 2024. Conceptul de SUV sustenabil își propune să introducă o nouă eră a mobilității electrice și să facă acest lucru ținând cont de performanța superioară. Pentru ca companiile, orașele și țările să își îndeplinească termenele cu emisii nete de carbon zero în următoarele câteva decenii, este nevoie de o serie de surse regenerabile de energie pentru a satisface cererea mare de electrificare. Hidrogenul joacă un rol cheie în acest viitor.
Unele dintre punctele forte ale hidrogenului BMW iX5 sunt:
- Peste 400 de cai putere, oferind un caracter dinamic acestui SUV.
- Pe lângă numărul mic de realimentări, BMW iX5 va combina tehnologia cu celule de combustibil de generația a cincea cu un motor electric sau eDrive de la BMW.
- Cea mai nouă inovație ecologică de la BMW cu performanțe deosebite. Viteza sa maximă este de 185 mile pe oră și poate sprinta de la 0 la 100 kmph în doar șase secunde. Bateria de 400 de volți situată direct deasupra motoarelor cu hidrogen mărește puterea iX5.
O autonomie de 550 de kilometri, similară cu vehiculele electrice actuale. - Cu o autonomie de aproximativ 550 de kilometri, vehiculul cu hidrogen este comparabil cu unele dintre cele mai bune vehicule electrice de pe piață, cum ar fi Tesla Model Y cu 600 de kilometri
În ciuda faptului că numărul de mașini electrice pe șosea a crescut dramatic în ultimii trei ani. Agenția Internațională pentru Energie estimează că până în 2024, doar 14% dintre mașini vor fi electrice, iar până la sfârșitul lui 2025 se preconizează că vor crește cu încă 4%.
Aceasta este o mare oportunitate pentru mașinile cu hidrogen de a obține o parte din piața auto, care este încă dominată de vehiculele cu emisii mari. Producătorii de motoare cu hidrogen ar trebui să țină cont de faptul că nicio soluție nu va satisface nevoia de mobilitate a fiecărui client la nivel global, prin urmare, mai multe sisteme alternative de conducere ar putea coexista în viitor.